Organiseer jij een evenement in 2025? Meld het evenement dan aan voor 15 december van dit jaar!
Organiseer jij een evenement in 2025? Meld het evenement dan aan voor 15 december van dit jaar!
Elke dag zijn Anita Laing en Pearl Eijkholt – Elders druk bezig met alle evenementen die worden georganiseerd in de gemeente Hellendoorn. Ze denken graag met je mee als jij iets wilt organiseren. Maar waar lopen zij soms tegenaan? Daar vertellen ze graag meer over!
Waar lopen jullie wel eens tegenaan?
Ook als je denkt dat een evenement vergunningsvrij is, willen we graag dat je het even meldt. We hebben namelijk al situaties gezien waarin het niet helemaal goed ging. Zoals een hardloopwedstrijd en een fietstocht die op hetzelfde moment dezelfde oversteek wilden gebruiken, of twee evenementen op dezelfde plek. Dat is vooral vervelend voor de organisatoren die al druk bezig zijn geweest. Door alle evenementen aan te melden, kunnen wij checken of er overlap is. Zo kunnen we op tijd een oplossing zoeken en zorgen dat alles soepel verloopt.”
Op tijd aanmelden maakt alles makkelijker
Anita en Pearl benadrukken ook hoe belangrijk het is om een evenement op tijd te melden. Het liefst weten ze nu al welke evenementen er volgend jaar komen. Dan kunnen zij op tijd zien wat er geregeld moet worden en of er geen dubbelingen zijn. Voor jou als organisator is dat ook prettig: als er nog dingen moeten worden aangeleverd, heb je ruim de tijd en is er minder druk.
Trots op alle evenementen
Vorig jaar zijn er in onze gemeente in totaal 191 evenementenvergunningen afgegeven. Er wordt ontzettend veel georganiseerd, en dat is iets om trots op te zijn! Hellendoorn is een levendige gemeente waar altijd iets te doen is. Superleuk!
Maar soms gaat het ook mis. We krijgen nog wel eens aanvragen een paar weken voor een evenement. Dan is er simpelweg te weinig tijd om alles goed te regelen, waardoor het evenement niet kan doorgaan. Dat is jammer voor iedereen.
Meer bezoekers dan opgegeven?
Het gebeurt ook dat het aantal bezoekers niet klopt met wat er is doorgegeven. Daar maken Anita en Pearl zich wel eens zorgen over: stel dat er iets misgaat en de hulpdiensten moeten komen, dan kan het gevaarlijk zijn als de situatie niet goed wordt ingeschat. Uiteindelijk kijkt men toch naar de gemeente: “Hoe kon dit gebeuren?” Dat willen we natuurlijk voorkomen. Daarom is het belangrijk dat alle informatie eerlijk en volledig wordt ingevuld. Wij willen graag vanuit vertrouwen werken, niet vanuit controle.
Tips van Anita en Pearl
“Ja tips, die hebben we zeker! Meld je evenement op tijd aan. Heb je een vraag of twijfel je ergens over? Bel of mail ons gerust, we denken graag mee. Vul alle gegevens eerlijk in en geef alle evenementen door, ook die waarvan je denkt dat er geen vergunning nodig is. Zo voorkomen we dat er iets dubbel geboekt wordt. We komen graag met oplossingen, zodat jullie met veel plezier evenementen kunnen organiseren. Samen komen we er wel!”
Vragen? Neem dan gerust contact op met Pearl of Anita. Zij zijn bereikbaar via:
- E-mail: apv-vergunningverleners@hellendoorn.nl
- Telefoon: 0548 – 630 000